Friday, July 15

confused.....

masih terasa saat2 sedih dalam hidup ini apabila seorg yg bergelar "sahabat" melukai hatiku.....
mengapa semua ini terjadi pada ku? adakah kerana salahku sendiri yg xtaw menjaga hati mereka? atau aku xtaw nak berkawan? atau mereka yg xsesuai menjadi "sahabat" aku??
kenapa aku yg perlu terluka dalam sebuah PERSAHABATAN?

adakah aku terlalu sensitif? yaa... memang... aku sgt2 menghargai sebuah PERSAHABATAN....
mereka yg xtaw erti sebuah PERSAHABATN, jgn bertikam lidah dgn ku kerna mereka tidak tahu erti sebenar....

aku mencintai sahabat ku sepenuh hati namun apa yg terjadi,aku mendapat balasan yg tidak sepatutnya aku dapat dari seorg sahabat....

segala pengorbananku terhadap mereka,tidak merekahargai..... malah memedihkan hatiku apabila aku tidak di angggap org yg berjasa dan penting dlm hidup mereka....

mereka dtg mencariku,katanya ingin mengukuhkan kembali persahabatan kami yg agak lama hampir terputus........ mampukah aku menerima mereka kembali seperti dahulu? jawapanku tika ini adalah TIDAK.....

aku hamba yg lemah.. aku tak mampu berlakon seolah2 aku amat menyukai mereka sedangkan tidak.....

maaf..... kau telah meninggalkan parut yg sangat dalam untukku sebelum kau berlalu pergi....

kini aku tidak lg  mempercayai "sahabat"... tiada lagi perkataan itu tersemat dlm hatiku....
 yang ada hanya parut yg masih lg xpadam kerana calarnya parut itu mungkin xkan sembuh....

MAAF? mampukah aku terima saja semua nya dan memaafkan mereka?
entah... aku sendiri tak mampu untuk menjawabnya... terlalu pedih ku rasa.. mungkin,suatu hari akan ku maafkan mereka namun biarlah masa menentukannya.... kerna aku masih lg menyimpan rasa sakit tercalar itu keseorangan....

aku masih menyayangi mereka namun amat payah untuk melupakan apa yg telah terjadi.... aku sentiasa mendoakan yg terbaik buat kalian....semoga Allah melembutkan hatiku untuk memaafkan kalian....

aku kini bahagia dengan hidup baru ku.. ku tinggalkan sejarah lalu,ku kuburkan dalam2 agar tidak lagi kembali dalam hidup ku... aku bahagia bersama insan yg ku cintai....

berlalu lah awan yg gelap..... kerna aku masih lg bersyukur dgn mentari yg indah yg telah menyinari hidupku.....

aku titipkan lagu ini buat seorang insan yg bernama "sahabat"